2015. február 17., kedd

Művészi festés cukormázra, fondantra, glazúrra


Az elmúlt 7 évben mindent autodidakta módon sajátítottam el. Amikor indult a mézeskalács tevékenységem nem volt rendszerszerű oktatás. S valahogy úgy alakult nem sikerült pártfogót találnom.
Amint a tanítványaim beszámolnak róla: díszítő cukrászat azóta sincs a végzettséget adó iskolák tematikáiban.
Aki szeretne többet tudni, és magasabb szintre fejlődni, az ma is vagy kísérletezik, tanul önállóan, vagy nagyszerű lehetőségként az utóbbi 2-3 évben több kiváló oktató kurzusain vehet részt már hazánkban is.

Így tettem az idén én is. Radó Krisztina budapesti tanfolyamán cukrászati díszítő technikaként "porcelánfestő" stílust tanultam.
Nagyszerű dolog ez nekem. Mindig is szerettem volna festeni, de valahogy nem került rá sor mostanáig. Őszintén szólva azt pedig végképp nem gondoltam volna, hogy egyszer a mézeskalács adja meg erre is a lehetőséget.
A tanfolyamról hazatérve meglehetős lendületet vettem, amit utólag is köszönök Krisztinának. 

Mostanáig ez a festett mézeskalács a kedvencem.
Magam is meglepődtem, hogy komoly rajz és festészeti előképzettség nélkül a tanult fogásokkal és anyaghasználattal ennyire jól sikerült.
Igen..., időnként meg-meglepem magam is. :-)




Festett terülőmáz mézeskalácson - "A japán nő"



A mézeskalács plakett 23 cm magas, fehér terülőmázzal bevonva. Többféle kék árnyalatot használtam többféle típusú festékből. A cukormáz íróka szegély is különleges. Többrétegű kivitelben készült.



Hamarosan folytatás következik itt a blogon!


Ha szeretnél jelentkezni 
várom jelentkezésedet az elérhetőségeimen.






A mézeskalácsok készítője:

Vargáné Orbán Anikó



Itt is megtalálsz, kattints a gombra:

          


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...